lauantai 30. marraskuuta 2013

Keskiaikamarkkinat - workshop

Saimme muutamia vieraita koskien Keskiaikamarkkinoita ja niiden suunnittelua ja toteutusta: Sanni Hallanvaara ja Heli Lähteenmäki sekä "vierailevana artistina" Aila Mäki-Kihniä. He kaikki kertoivat omalta osaltaan kuinka ovat päätyneet osallistumaan Keskiaikamarkkinoiden toteutukseen ja kuinka he itse näkevät kyseisen tapahtuman. Oli mielenkiintoista kuulla, kuinka heidän kipinänsä olivat syttyneet ihan eri tavalla.



Itse Keskiaikamarkkinoita on alettu järjestää vuodesta 1997 alkaen ja joka vuosi kyseinen tapahtuma on kerännyt entistä enemmän osallistujia. Itse tapahtumaa on mukana järjestämässä talvikaudella 10 henkeä, 20 kesäkaudella ja tapahtumassa 250 henkeä. Kyseistä tapahtumaa rahoitetaan lipputuloilla, toripaikkamaksuilla sekä lahjoituksilla.

Meidän tehtävämme olikin sitten tulla mukaan keskusteluun siinä vaiheessa, kun alettiin miettimään kuinka Keskiaikamarkkinoita saisi markkinoitua paremmin ja kuinka markkinat voisivat uudistua ajan mukana. Ryhmäläisiltämme tulikin hyviä ideoita ja pointteja ja tässä muutamia joita mietimme.

Facebook: Tällä hetkellä potentiaalisen asiakkaan on vaikea löytää Keskiaikamarkkinoita, koska se esiintyy Facebookissa eri nimellä. Asiakkaan näkökulmasta nimenvaihdos voisi olla hyödyksi. Nykyinen nimi ei tulisi ainakaan itselleni mieleen, jos lähtisin hakemaan tietoa kyseisestä tapahtumasta.

Käsiohjelma: Pitäisikö käsiohjelma olla paperinen versio vai mobiilisovellus? Mietimme tätä asiaa monelta kannalta. Ensinnäkin mobiiliversion täytyisi olla ladattava, koska suurissa tapahtumissa yhteydet eivät juuri koskaan toimi tai toimivat erittäin hitaasti. Toisaalta mobiiliversion tietty idea katoaa, jos kyseessä on ladattava versio, koska näin sitä ei voida muutosten sattuessa päivittämään. Paperinen versio olisi kuitenkin hyvä olla olemassa, se on kuitenkin aina nopeampi.

Markkinointi: Mitä kautta ja miten pitäisi mainostaa? Mistä ihmiset tavoittaa? Näitä asioita pohdittiin myös monelta kannalta ja lopulta kävikin niin, että saatamme tehdä heidän kanssaan yhteistyötä markkinoinnin parissa keväällä. Nähtäväksi jää mitä käy!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti