perjantai 11. huhtikuuta 2014

Johan&Nyström



Mihin kohtaan asemoisit Johan&Nyströmin?
Laittaisin kyseisen kahvilan Cafe Nero's ja Starbucks kahviloiden välimaastoon



Miten Johan&Nyströmillä toteutuvat a) Cross-selling? b) Upselling?

Cross-selling

- Nettisivuilla tuotteita selatessa tulee sivun reunaan usein ehdotuksia toisista tai samankaltaisista kahveista ja lajikkeista, joten tässä suhteessa ainakin cross-selling toteutuu heidän nettisivuillaan
- Lisäksi sivuun tuli "vinkkejä" tuotteen valmistukseen ja näiden vinkkien seassa oli heidän lisätarvikkeitaan kahvin ja teen valmistukseen
- Kahvilassa asioidessani en huomannut cross-sellingiä ainakaan omalla kohdallani

Upselling

- Nettisivuilla ei ainakaan tuntunut, että tutkimisen ohessa minulle olisi tarjottu kalliimpia vaihtoehtoja (tosin en hintoja tiedäkään), mutta ehdotukset olivat lähinnä samankaltaisia tuotteita tai ehdotuksia ei ollut laisinkaan
- Kahvilassa ainakaan minulle ei tarjottu mitään isompia tai kalliimpia vaihtoehtoja

Kuinka Johan&Nyström hyödyntää mobiilimarkkinointia?

Heidän verkkosivuistansa on mobiiliversio, joka helpottaa huomattavasti puhelimella selaamista. Heidät löytää myös facebookista, jota on helppo selata puhelimella ja jonne on kätevää vastaanottaa uusimmat tiedotteet.

Mihin ylivoimaisuuteen tai ylivoimaisuuksiin perustuu sinun mielestäsi Johan&Nyströmin kilpailuetu?

- He tarjoavat erittäin laajan valikoiman hyvin erilaisia kahveja ja teetuotteita hyvin erilaisiin tarpeisiin. 
- Heillä on otettu todella hyvin huomioon jokaisen omat mieltymykset ja vaatimukset kahvin ja teen suhteen
- Erittäin informatiiviset verkkosivut antavat potentiaaliselle asiakkaalle laajasti tietoa
- Konseptiputiikin mainio sijainti kauniilla paikalla
- Sydän mukana yrityksessä, intohimo kahvissa ja teessä
- Halutaan tuoda esiin kahvin alkuperän, viljelijöiden ja paahatamisen merkitys lopullisessa tuotteessa
- Kahvi paahdetaan käsin, pienissä erissä
- Panostavat eettisyyteen ja ottavat vastuun ympäristöstään

Segmentoiko Johan&Nyström? Jos, niin miten?

Minulle jäi käsitys, että he markkinoivat kaikille, jotka ovat kiinnostuneita todella kahvista ja vaativat kahviltaan hieman enemmän. Selkeitä eri asiakasryhmiä en ainakaan minä pysty sanomaan ja erittelemään. 

Kuvaile Johan&Nyströmin tuotetta

ydintuote = Kahvi
lisäarvo = Käsin paahdettu, pienet erät, eettisyys, intohimo tuotteeseen
imago/mielikuva = Puhdasta, intohimolla ja huolellisuudella tuotettuja laadukkaita tuotteita

Kuinka Johan&Nyström pyrkii ylläpitämään asiakassuhteitaan?

- Facebookin kautta hankkimalla tykkääjiä, päivittämällä sinne uusimmat uutiset
- Vastaanottamalla asiakkaat ystävällisesti vastaan
- Arvostamalla asiakkaita

1 kommentti: